Γιατί Erasmus+; Σκέψεις και προβληματισμοί από τη συμμετοχή σε πρόγραμμα ΚΑ1, ERASMUS+: Ένταξη και διαφοροποιημένη διδασκαλία στην Ευρώπη


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ERASMUS κινητικότητα εκπαιδευτικών διαφοροποιημένη διδασκαλία ένταξη μαθητών συμπερίληψη
Ευαγγελία Μανούσου
Μερσίνα Εκίζογλου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την υλοποίηση ενός προγράμματος ERASMUS+ KA1 στο 3ο Δημ. Σχολείο Αγίου Δημητρίου για το σχολικό έτος 2016-2017 και τους προβληματισμούς που προκύπτουν από αυτό. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε αφορά στην κινητικότητα 5 εκπαιδευτικών του προσωπικού του σχολείου προκειμένου να λάβουν κατάρτιση σε θέματα ένταξης, συμπερίληψης και διαφοροποιημένης διδασκαλίας διαμορφώθηκε λαμβάνοντας υπόψη την νέα παιδαγωγική πρακτική που στοχεύει σε ένα σχολείο για όλους και συμβάλλει στην προαγωγή μιας πλουραλιστικής κοινωνίας, όπως η Ευρώπη 2020. Σκοπός του προγράμματος ήταν η βελτίωση της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education) του σχολείου η οποία αποτελεί προαπαιτούμενο της κοινωνικής ένταξης των μαθητών που προέρχονται από μειονότητες αλλά και της εκπαίδευσης της πλειονότητας ώστε να περιοριστούν οι προκαταλήψεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ευαγγελία Μανούσου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Καθηγήτρια-Σύμβουλος
Μερσίνα Εκίζογλου, 3ο Δημ. Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικός
Αναφορές
Lindsay, G. (2007), Educational psychology and the effectiveness of inclusive education/mainstreaming. British Journal of Educational Psychology, 77: 1–24. doi:10.1348/000709906X156881
Open Society Foundations, (2015). The Value of Inclusive Education https://www.opensocietyfoundations.org/explainers/value-inclusive-education
Peters, S. (2007), “Education for All? A Historical Analysis of International Inclusive Education Policy and Individuals With Disabilities, Journal of Disability Policy Studies 18 (2), ps: 98-108. doi: https://doi.org/10.1177/10442073070180020601