Instructional design and creation of Digi-Fem MOOC
Περίληψη
The current paper describes the process of the instructional design and creation of the Digi-Fem MOOC, a European Erasmus+ funded project. The aim was to produce and develop online e-learning materials suitable for the needs of the target group, as well as to develop innovative online learning content, e.g. video courses, animation, scenarios, etc, in order to help young women to develop entrepreneurial skills. After a short introduction regarding the types and the philosophy of MOOCs, we present the aims, the design and the creation of the Digi-Fem MOOC.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Αναφορές
Ahn, J., Butler, B., Alam, A., & Webster, S. (2013). Learner Participation and Engagement in Open Online Courses: Insights from the Peer 2 Peer University. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 9(2).
Hollands, F.M., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: Expectations and Reality. Full Report. N.Y.: Columbia University
O’Prey, P. (2013). Massive Open Online Courses. Higher education’s digital moment? UK: Universities UK Longer Term Strategy Network.
Peters, M., (2008) Openness' and 'Open Education' in the Global Digital Economy: An Emerging Paradigm of Social Production. Seminar Series on ’Education and the Knowledge Economy’, University of Bath. Retrieved 08 January 2014 from http://eepat.net/doku.php?id=openess_and_open_education