Οι δυσκολίες συγγραφής γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Γραπτές εργασίες δυσκολίες
Γεράσιμος Κων Ρεντίφης
Περίληψη

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης αναφέρεται σε ένα οργανικά δομημένο σύνολο μέσων και διαδικασιών, στις διδακτικές μεθόδους, στην επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων καθώς και στην υποστήριξη και στην αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. Αναπόσπαστο μέλος αυτού του δομημένου συνόλου συνιστούν και οι γραπτές εργασίες, αφού δια αυτών οι εκπαιδευόμενοι κατακτούν τη γνώση και μαθαίνουν δημιουργώντας. Στην παρούσα εργασία επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευόμενοι εξ αποστάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά την συγγραφή των γραπτών τους εργασιών. Αρχικά θα αιτιολογήσουμε τη σπουδαιότητα της διερεύνησης των δυσκολιών αυτών και θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο είδος αυτών των δυσκολιών εστιάζοντας παράλληλα το ενδιαφέρον μας και στους τρόπους άρσης αυτών. Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε αναλυτικά πέντε εμπειρικές έρευνες, που αφορούν τη διάσταση των δυσκολιών συγγραφής γραπτών εργασιών και τέλος θα πραγματοποιηθεί μια δημιουργική σύνθεση των ευρημάτων τους με διατύπωση παράλληλα προτάσεων για περαιτέρω διερεύνηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Αναφορές
Αποστολίδου, Α. (2003). «Προς μια Ανθρωπολογία της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Εξ Αποστάσεως Μάθηση Φιλική προς τους Χρήστες; Μερικές σημειώσεις για το Ε.Α.Π.». Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.). 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Αθήνα: Προπομπός, σελ. 102-111.
Βασάλα, Π. & Δέσποινα Ανδρεάδου, Δ. (2009). «Οι απόψεις των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ε.Α.Π. για την επίδραση των εκπαιδευτικών παροχών του ιδρύματος στη μάθησή τους. Στο παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, τεύχ. 4, σελ. 10-24.
Βεργίδης, Δ., Παναγιωτακόπουλο, Χ. (2003). Διερεύνηση των λόγων διακοπής της φοίτησης στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στο: Λιοναράκης, Α. (επιμ.), 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Πρακτικά Εισηγήσεων. Αθήνα: Εκδόσεις Προπομπός. σελ. 81-90.
Γεωργιάδη, Ρ. (2008). Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην επιλογή θέματος για την διπλωματική τους εργασία. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 4 (1), p 42-48.
Γεωργιάδη, Ρ. (2008). Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην επιλογή θέματος για την διπλωματική τους εργασία. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, Νο.1, Vol. 4.
Cohen, L., & Manion, L. (1994). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Dabaj, F., & Isman, A. (2004). Communication Barriers in Distance Education: “Text- Based Internet-Enabled Online Courses”. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning,1 (1).
Ζεμπύλας, Μ., Θεοδώρου, Μ., & Παυλάκης, Α. (2009). Συναισθήματα και διαδικτυακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση: το παράδειγμα της Κύπρου. The Journal for Open Education and Educational Technology, 5, p. 25-41.
Faulknr, D., Swann, I., Sarer, S., Bird, M., Carty, J. (1999). Εξέλιξη του Παιδιού στο κοινωνικό περιβάλλον. Εγχειρίδιο μεθοδολογίας, Πάτρα, Ε.Α.Π.
Λιοναράκης, Α. (2001). «Για ποια «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» μιλάμε;» Πρακτικά Εισηγήσεων: 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πάτρα: Ε.Α.Π. 185-194.
Λιοναράκης, Α. (2006). Η θεωρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης, Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Στοιχεία θεωρίας και πράξης. Αθήνα: Προπομπός, 11-14
Olakulehin, F., Ojo, O. (2008). «Factors Influencing the Completion of Dissertations by Students of Post-Graduate Diploma in Education (PGDE) By Distance Learning in South -Western Nigeria». Open Education-The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. 4(1).
Παυλάκης, Ι. & Γεωργιάδη, Ειρ. (2011). Ο ρόλος του επιβλέποντα καθηγητή στην εκπόνηση και ολοκλήρωση της Διπλωματικής Εργασίας ως προς την συμβουλευτική, επικοινωνία και ενθάρρυνση των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ65 στο ΕΑΠ. Open Education-The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. 7(2), p. 36-53.
Race, P. ( 1999 ). Το εγχειρίδιο της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Rowntree, D. (1998). Exploring Open and Distance Learning. London: Kogan Page.
Tait, A., (2000). «Planning student support for open and distance learning». Open Learning, 15 (3), p. 287-299.