Η διαδικασία δημιουργίας animation κατά την υλοποίηση του πολιτιστικού προγράμματος "Λαϊκή - ψηφιακή τέχνη μια σχέση μαγική: Ερωτόκριτος" την ώρα διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ)


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
animation διερευνητική μάθηση κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης πληροφορική πολιτιστικά προγράμματα Λαϊκός Πολιτισμός νέες τεχνολογίες
Αναστασία Ιωάννης Λαμπροπούλου
Περίληψη

Σε αυτή την εργασία περιγράφεται μια μελέτη περίπτωσης χρήσης της διαδικασίας του animation κατά την υλοποίηση του πολιτιστικού προγράμματος "Λαϊκή - ψηφιακή τέχνη μια σχέση μαγική: Ερωτόκριτος". Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιήθηκε την ώρα διδασκαλίας του μαθήματος της πληροφορικής (ΤΠΕ) και συγκεκριμένα στα αντικείμενα της παραγωγής υλικού πολυμέσων και επεξεργασίας video από τους μαθητές. Όλα αυτά με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα στη ΣΤ' τάξης του Ενιαίου Ολοήμερου Δημοτικού. H διάρκεια του προγράμματος ήταν 5 μήνες με διαθέσιμη 1 ώρα την εβδομάδα, αυτή του παραπάνω αναφερόμενου μαθήματος. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το σπουδαίο ποίημα του Βιτζέντζου Κορνάρου, δραματοποίησαν τη σκηνή του αποχαιρετισμού, χρησιμοποίησαν δημιουργικά τον υπολογιστή και τις νέες τεχνολογίες και γνώρισαν την τέχνη του animation. Επίσης συνεργάστηκαν αρμονικά, σκηνοθέτησαν, δημιούργησαν κατασκευές, ζωγράφισαν, οργάνωσαν έκθεση στο τέλος της χρονιάς. Όλα αυτά αποτέλεσαν μια σημαντική εμπειρία στη σχολική ζωή τους που τους έδωσε χαρά και εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αναστασία Ιωάννης Λαμπροπούλου, Helenic Open Univercity

Computer Sience, AUEB

Student MSc, Graphic Arts, HOU

Αναφορές
Σιάκας Σ. (2012). Η εκπαιδευτική διάσταση του animation με κούκλες. Εκδόσεις νεανικό πλάνο.
Σιάκας Σ. (2011) Αξιοποίηση της κινούμενης εικόνας και της κινηματογραφικής αφήγησης στη διαμόρφωση πολυμεσικού εκπαιδευτικού υλικού για διδακτικούς/μαθησιακούς στόχους. ΕΑΠ.
Σιάκας Σ. Σόκαλη Τζ. (2011). Animation και ανάπτυξη δημιουργικότητας στη Μουσική αγωγή. Η διαδικασία δημιουργίας animation στη διδασκαλία ενός παραδοσιακού τραγουδιού. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευση, 6,.
Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, Harvard University Press.