Πρόταση διαδικτυακής διδακτικής προσέγγισης για το μάθημα των μαθηματικών του Γυμνασίου σχεδιασμένη με βάση το μοντέλο ADDIE


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδικτυακή μάθηση μοντέλο ADDIE Edmodo Geogebra Σχεδιασμός διαδικτυακής διδασκαλίας ΤΠΕ
Λαμπρινή Νικόλαος Αλεξίου
Περίληψη

Ο σχεδιασμός μιας διαδικτυακής διδασκαλίας αποτελεί μια σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία. Μολονότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συνταγές για τη δημιουργία επιτυχημένων διαδικτυακών μαθημάτων, η χρήση σχεδιαστικών μοντέλων μπορεί να καθοδηγήσει τον εκπαιδευτικό να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αναπτύξει την πορεία μιας διδασκαλίας. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση στο μάθημα των μαθηματικών της Α' Γυμνασίου. Το μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε ο σχεδιασμός της και του οποίου τα βήματα αναλύονται είναι το ADDIE model. Η διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία επιλέχθηκε είναι το Edmodo. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του Edmodo o μαθητής θα επικοινωνήσει με τους συμμαθητές και τον εκπαιδευτικό του, θα παρακολουθήσει βίντεο και παρουσιάσεις, θα αλληλεπιδράσει με τον Η/Υ μέσω του μαθηματικού λογισμικού Geogebra, θα συμπληρώσει φύλλα εργασίας και τεστ αξιολόγησης που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του Εdmodo και της εφαρμογής HotPotatoes. Η αξιολόγηση εν κατακλείδι της διδακτικής πράξης κρίνεται απαραίτητη, γι αυτό και παρουσιάζονται βασικά κριτήρια στα οποία θα στηριχθεί η αποτίμηση της.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Λαμπρινή Νικόλαος Αλεξίου

Mathematics degree at the University of Patras

Master degree in Education Sciences titled "Educational Technology"

teacher in secondary education

Αναφορές
Arkün, S., & Akkoyunlu, B. (2008). A Study on the development process of a multimedia learning environment according to the ADDIE model and students’ opinions of the multimedia learning environment. Interactive educational multimedia: IEM, (17), 1-19.
Balasubramanian, K., Jaykumar, V., & Fukey, L. N. (2014). A study on “Student preference towards the use of Edmodo as a learning platform to create responsible learning environment”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 144, 416-422.
Bichelmeyer, B. (2005). The ADDIE model: A metaphor for the lack of clarity in the field of IDT. IDT Record.
Γιαννουλόπουλος, Π. (2013). Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος με κανόνα και διαβήτη. Προσπελάστηκε στις 29/8/17 από: https://www.youtube.com/watch?v=sEwG3wK5D6g
Davis, A. L. (2013). Using instructional design principles to develop effective information literacy instruction: The ADDIE model. College & Research Libraries News, 74(4), 205-207.
Dijanić, Ž. B. (2011, January). Discovery learning in mathematics by using dynamic geometry software GeoGebra–action research. In The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher).
Garrison, D. R. (2003). Cognitive presence for effective asynchronous online learning: The role of reflective inquiry, self-direction and metacognition. Elements of quality online education: Practice and direction, 4(1), 47-58.
Gunawardena, C., Carabajal, K., & Lowe, C. A. (2001). Critical Analysis of Models and Methods Used To Evaluate Online Learning Networks.
Lohr, L. (1998). Using ADDIE To Design a Web-Based Training Interface. Προσπελάστηκε στις 29/8/17 από: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED421139.pdf
Mandinach, E. B. (2005). The development of effective evaluation methods for e-learning: A concept paper and action plan. Teachers College Record, 107(8), 1814.
Moller, L. (1998). Designing communities of learners for asynchronous distance education. Educational technology research and development, 46(4), 115-122.
Moore, M. G. (1989). Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2). 1-6
Mills, K. A., & Chandra, V. (2011). Microblogging as a literacy practice for educational communities. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 55(1), 35-45.
Παπαναστασίου ,Κ.. (2013). Μέτρηση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Λευκωσία. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Peterson, C. (2003). Bringing ADDIE to life: Instructional design at its best. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 12(3), 227-241.
Ross, A., Siepen, G., & O'Connor, S. (2003). Making distance learning EROTIC: Applying interpretation principles to distance learning. Environmental Education Research, 9(4), 479-495.
Sharples, M. (2000). The design of personal mobile technologies for lifelong learning. Computers & Education, 34(3), 177-193.
Shelton, K., & Saltsman, G. (2008). Applying the ADDIE model to online instruction. In L.Tomei & R. Morris (Ed), Adapting information and communication technologies for effective education, 2, 40-57.
Singh, H. (2003). Building effective blended learning programs. Educational Technology-Saddle Brook Then Englewood Cliffs NJ-, 43(6), 51-54.
Trung, T. (2014). Discovery learning with the help of the geogebra dynamic geometry software. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 7(1).
Vrasidas, C., & Glass, G. V. (2002). A conceptual framework for studying distance education. Distance education and distributed learning, 31-55.
Vrasidas, C., & McIsaac, M. S. (1999). Factors influencing interaction in an online course. American Journal of Distance Education, 13(3), 22-36.
Vrasidas, C., & McIsaac, M. S. (2000). Principles of pedagogy and evaluation for web-based learning. Educational Media International, 37(2), 105-111.
Vrasidas, C., Michalinos, Z., & Chamberlain, R. (2004). The design of online learning communities: Critical issues. Educational Media International, 41(2), 135-143.
Wang, S. K., & Hsu, H. Y. (2009). Using the ADDIE model to design Second Life activities for online learners. TechTrends, 53(6), 76-81.