Η αξιοποίηση των Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs) από το ΕΑΠ: Ποιοτική έρευνα σε μέλη ΔΕΠ του ιδρύματος


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
MOOCs Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Γεράσιμος Κουστουράκης
Φωτεινή Λιακοπούλου
Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
Περίληψη
Σήμερα, τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) βρίσκουν παγκοσμίως συνεχώς αυξανόμενη εφαρμογή. Στόχος της εργασίας αυτής είναι η ανίχνευση των αντιλήψεων των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) για τις δυνατότητες παροχής ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το ίδρυμα με τη χρήση των MOOCs. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης και με συμμετοχή έντεκα μελών ΔΕΠ από τις Σχολές "Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας" και "Εφαρμοσμένων Τεχνών" του ΕΑΠ. Από την επεξεργασία του ποιοτικού υλικού που ελήφθη από τις συνεντεύξεις έγινε προσπάθεια να απαντηθούν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: (α) Με ποιους τρόπους θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα MOOCs από το ΕΑΠ για την προώθηση του εκπαιδευτικού του έργου; (β) Προωθείται το ζήτημα της ανοικτότητας στο ΕΑΠ μέσω της προσφοράς MOOCs σύμφωνα με τις απόψεις των μελών ΔΕΠ του δείγματος; και (γ) Ποιες είναι οι δυσκολίες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από τη θέσπιση και υλοποίηση των MOOCs στο ΕΑΠ; Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν φάνηκαν ενθαρρυντικά προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των MOOCs από το ΕΑΠ.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα