| More

Η ικανοποίηση των μαθητών ως βασικός πυλώνας της Διοίκησης Ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Views: 561 Downloads: 593
Χριστίνα Γεροχρήστου
Χριστίνα Γεροχρήστου

Περίληψη


Ένα σημαντικός παράγοντας για την βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι η συνεχής προσπάθεια για ικανοποίηση των μαθητών. Αυτό αποτελεί και έναν από τους πυλώνες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαίδευση. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να εξετάσει το βαθμό που ακολουθούνται οι αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και κατά πόσο αυτό ικανοποιεί τις απαιτήσεις των μαθητών. Το δείγμα αποτελούν εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=232) του Νομού Αττικής. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου, που κατασκευάστηκε για τη συγκεκριμένη έρευνα και οι αναλύσεις έγιναν μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS 19.0. Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιτυγχάνεται σε μέτριο προς αρκετό βαθμό η ικανοποίηση των μαθητών, με κάποιες όμως διακυμάνσεις. Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να αποτελέσουν τεκμήρια για την αλλαγή του τρόπου διοίκησης στην εκπαίδευση και την επίδειξη μεγαλύτερης προσοχής στο ζήτημα της ικανοποίησης των μαθητών και της μέτρησης της ικανοποίηση αυτής. 


Λέξεις κλειδιά


Διοίκηση Ολικής Ποιότητας; Ποιότητα στην Εκπαίδευση; Ικανοποίηση Μαθητών; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Ζαβλανός, Μ. (2003). Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση. Αθήνα : Σταμούλη

Θεοδώρου, Θ. Κ. (χ.η.). Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.) στις επιχειρήσεις και στην Εκπαίδευση. Alfavita. [Ανακτήθηκε 12/11/11]

Kotler, P. (2000). Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ : Ανάλυση, σχεδιασμός, υλοποίηση και έλεγχος. (9η έκδοση). Αθήνα : Interbooks

Μιχαλόπουλος, Ν. (1999). Διοίκηση Ολικής Ποιότητας: όψεις ενός σύνθετου φαινομένου. Διοικητική Ενημέρωση , 14, 11

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2008). Η Ποιότητα στην εκπαίδευση: Έρευνα για την αξιολόγηση ποιοτικών χαρακτηριστικών του συστήματος πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διαθέσιμο στο < http://www.pi-schools.gr/programs/erevnes/index_axiol.php> [Ανακτήθηκε στις 05/05/2012]

Πετρίδου, Ε. (2002). Διοίκηση Ποιότητας στην Εκπαίδευση. Διοικητική Ενημέρωση, 22, 55-60

Ρούση, Γ. (2007). Η Ολική Ποιότητα στη Διοίκηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Πάντειο Πανεπιστήμιο) Διαθέσιμο στο [Ανακτήθηκε 18/09/2011]

Σαΐτης, Χ. (1997α). Management Ολικής Ποιότητας: μία νέα μεθοδολογία για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος διοίκησης της εκπαίδευσης. Διοικητική ενημέρωση, 9, 21-51

Cronin, J. J. Jr. & Taylor, S. A. (1992). Measuring Service Quality: A Re-examination and Extension. Journal of Marketing, 56(7), 55-68.

Grönroos, C. (2000). Service management and marketing: A customer relationship management approach. 2nd Edition. London: Wiley.

Kano, N., Seraku, N., Takahashi, F. & Tsuji, S. (1984). Attractive quality and must-be quality. Hinshitsu : The Journal of the Japanese Society For Quality Control, 14(2) 147-156 σε Wang & Ji, (2010).

Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. & Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A Multi-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of the Service Quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40

Saiti, A. (2012). Leadership and quality management: An analysis of three key features of the Greek education system. Quality Assurance in Education, 20(2), 110 – 138




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.802

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.