Διπλά Ιδιαίτεροι Μαθητές –Χαρισματικοί Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
διπλά χαρισματικοί μαθητές χαρισματικοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Ανίχνευση διαγνωστικά εργαλεία
Ροδάνθη Ζαχαριάκη
Εμμανουήλ Τεντζέρης
Περίληψη

Οι χαρισματικοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συνιστούν μία ετερογενή ομάδα που ορίζεται από μαθητές με υψηλές γνωστικές ικανότητες ή ισχυρά διακριτά ταλέντα ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν δυσκολίες που μετριάζουν την έκφραση των υψηλών τους δυνατοτήτων. Η ταυτοποίηση τους μάλιστα καθίσταται δυσχερής επειδή συχνά οι αδυναμίες  αυτών των μαθητών καλύπτουν τα πλεονεκτήματα τους.

Σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση των χαρισματικών μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους. Τονίζεται η αναγκαιότητα για έγκαιρο εντοπισμό και άμεση παρέμβαση με την ορθή επιλογή διαγνωστικών εργαλείων που θα οδηγήσει στην ανάδειξη των ικανοτήτων τους,  υπογραμμίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και οι ενδεδειγμένες παρεμβάσεις στον τρόπο διδασκαλίας των διπλά ιδιαίτερων μαθητών. Τέλος επισημαίνεται η αξία της χρήσης συμβουλευτικής καθώς και της συνεργασίας σχολικού περιβάλλοντος, οικογένειας και ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Οι χαρισματικοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες – διπλά ιδιαίτεροι μαθητές – είναι μία κατηγορία μαθητών που κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να συναντήσει, καθώς τα παιδιά αυτά πιθανόν να είναι πολύ περισσότερα από όσα έχουν καταγραφεί στην διεθνή βιβλιογραφία. Οι μαθητές αυτοί χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης ώστε να αναδειχθούν οι χαρισματικές τους δεξιότητες , οι οποίες επισκιάζονται από τις μαθησιακές τους δυσκολίες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ροδάνθη Ζαχαριάκη
Φιλόλογος, ΕΚΠΑ
Εμμανουήλ Τεντζέρης
Διδάκτωρ Ειδ. Αγωγής, ΠΤΔΕ  ΕΚΠΑ