Η δυνατότητα εκπαίδευσης παιδιών στο φάσμα του αυτισμού στο γενικό πρωτοβάθμιο σχολείο. Μειονεκτήματα-Πλεονεκτήματα-Προκλήσεις-Προοπτικές.


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτισμός Γενική-Ειδική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συμπερίληψη.
Δημήτριος Κασίδης
Περίληψη

Η παρούσα εισήγηση παρουσιάζει τη δυνατότητα εκπαίδευσης παιδιών στο φάσμα του αυτισμού στο γενικό πρωτοβάθμιο σχολείο. Οι περιπτώσεις που εμπίπτουν στο φάσμα του αυτισμού τυγχάνουν σημαντικών διαφορών βαθμού και σοβαρότητας. Η a priori θετική ή αρνητική στάση των εκπαιδευτικών στην παρουσία παιδιών στο φάσμα του αυτισμού στο γενικό πρωτοβάθμιο σχολείο εγκυμονεί κινδύνους, τόσο για την εκπαιδευτική πορεία και κοινωνική προσαρμογή των παιδιών αυτών, όσο και των υπολοίπων παιδιών. Εισαγωγικά θα παρουσιαστεί η αναπτυξιακή διαταραχή του αυτιστικού φάσματος, ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξαγωγής συμπερασμάτων ως προς το ποιες περιπτώσεις δύναται να έχουν λόγο ύπαρξης στη δομή του γενικού πρωτοβάθμιου σχολείου και ποιες όχι. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα που έχει για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού η παρουσία τους στο γενικό σχολείο έναντι του ειδικού καθώς και η επίδραση που μπορεί να έχει η παρουσία των παιδιών αυτών στα υπόλοιπα παιδιά. Θα αναζητηθούν τα ελλείμματα της εκπαιδευτικής πολιτικής ως προς την ενσωμάτωση των παιδιών αυτών καθώς και το πώς αυτά αντανακλώνται στην εκπαιδευτική πράξη. Μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας θα αναζητηθούν οι στάσεις των εκπαιδευτικών έναντι της τοποθέτησης ή μη παιδιών στο φάσμα του αυτισμού στο γενικό σχολείο, ενώ θα τεθούν και οι προκλήσεις που παρουσιάζει για τον εκπαιδευτικό τόσο η παρουσία ενός παιδιού στο αυτιστικό φάσμα στην τάξη του, όσο και η δυνατότητα εκπαίδευσής του ταυτόχρονα με τα άλλα παιδιά. Τέλος, θα διερευνηθούν οι προοπτικές για την εκπαίδευση των παιδιών στο φάσμα του αυτισμού στο γενικό πρωτοβάθμιο σχολείο στην οπτική της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης όπου η διαφορετικότητα οφείλει και πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συνόλου και όχι δείγμα περιθωριοποίησης έναντι αυτού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Δημήτριος Κασίδης

Εκπαιδευτικός-Θεολόγος. Μ.Α Ανθρωπιστικών Σπουδών. Ειδικός Παιδαγωγός