Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ιστορικό εγγραμματισμό, στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος.


Δημοσιευμένα: May 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εγγραμματισμός ιστορική εκπαίδευση σχολική Ιστορία διερευνητική μάθηση.
Αθανασία Δακοπούλου
Δήμητρα Καυκά
Έλενα Μανιάτη
Περίληψη

Ο διάλογος που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια για τον ιστορικό εγγραμματισμό εστιάζει, αφ’ ενός στην ανανέωση της ιστορικής εκπαίδευσης και στην ανάπτυξη της διδακτικής της Ιστορίας και αφ’ ετέρου στον γενικότερο προβληματισμό περί εγγραμματισμού. Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία διεξήχθη σε τρεις Περιφέρειες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής, στο πλαίσιο ερευνητικού – επιμορφωτικού προγράμματος με θέμα Ιστορικός Εγγραμματισμός και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2014-2015, σε συνεργασία με το Τμήμα ΜΙΘΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στόχος της έρευνας ήταν να αναδείξει στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών για το μάθημα της Ιστορίας με ερωτηματολόγια και στοχευμένες ομάδες εργασίας (focus groups). Πεδίο αναφοράς υπήρξε  το επιστημολογικό περιβάλλον της σχολικής Ιστορίας, με επιμέρους ζητήματα τις παιδαγωγικές και διδακτικές μετατοπίσεις. Η δημοσιοποίηση των ευρημάτων της έρευνας φιλοδοξεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης των παιδιών, στο πλαίσιο του ιστορικού εγγραμματισμού, με όρους σύγχρονης διδακτικής μεθοδολογίας και παιδαγωγικής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αθανασία Δακοπούλου
Σχολική σύμβουλος
Δήμητρα Καυκά
Σχολική σύμβουλος