Εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών


Δημοσιευμένα: Mar 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
χαρισματικά παιδιά εκπαίδευση αναλυτικό πρόγραμμα διαφοροποίηση διδακτικά μοντέλα
ΜΙΧΑΕΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τον τρόπο εκπαίδευσης των χαρισματικών-ταλαντούχων παιδιών, τα οποία επιδεικνύουν ικανότητες περισσότερο ανεπτυγμένες από αυτές που αναμένονται για το νοητικό επίπεδο της ηλικίας τους, με αποτέλεσμα να μαθαίνουν με ταχύτατο ρυθμό και να αφομοιώνουν διαρκώς μεγάλο εύρος εννοιών. Στα πλαίσια της τάξης γενικής εκπαίδευσης, το τυπικό αναλυτικό πρόγραμμα μη μπορώντας να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες προκλήσεις που παρουσιάζουν τα παιδιά αυτά κρίνεται απαραίτητο να τροποποιηθεί προκειμένου να αξιοποιήσουν πλήρως το δυναμικό τους, να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να παραμείνει αμείωτο το ενδιαφέρον τους κατά την διάρκεια του μαθήματος. Συνεπώς, θα δοθεί έμφαση στα κριτήρια για τη διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος καθώς και στις διάφορες πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν. Με βάση τις πρακτικές αυτές έχουν διαμορφωθεί ορισμένα διδακτικά μοντέλα, τα οποία συνιστούν ζωντανά παραδείγματα διαφοροποίησης του αναλυτικού προγράμματος για την παροχή ειδικής εκπαίδευσης στους χαρισματικούς μαθητές. Η διδασκαλία των χαρισματικών παιδιών μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε εναλλακτικά εκπαιδευτικά πλαίσια, εκτός της κανονικής τάξης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΜΙΧΑΕΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

Απόφοιτος Τμήματος Φιλοσοφίας Πανεπιστήμιο Πατρών