Παρακολούθηση και Αξιολόγηση Διδασκαλίας με τη χρήση Εντύπων Παρακολούθησης: Κριτική Τοποθέτηση σε σχέση με το περιεχόμενο μιας ολοκληρωμένης Αξιολόγησης Διδασκαλίας για Διαμορφωτικούς Σκοπούς


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση επαγγελματική ανάπτυξη Διαμορφωτικό Σύστημα Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΩΛΗ
Περίληψη

Είναι γενικά αποδεκτό ότι ο βασικός συντελεστής για την επιτυχία ενός οργανισμού είναι το προσωπικό που εργάζεται σε αυτόν. Για αυτό το λόγο η μέτρηση της απόδοσης της αποτελεσματικότητας των εργαζομένων αποτελεί μια καίρια διαδικασία από την οποία δεν μπορούν να εξαιρεθούν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί και οι εκπαιδευτικοί που είναι αναπόσπαστο μέρος τους. Η αξιολόγηση του διδακτικού έργου είναι σημαντική για αρκετούς λόγους αλλά κυρίως γιατί μέσω αυτής οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τα θετικά και τα αρνητικά γνωρίσματα της διδασκαλικής τους πράξης και οδηγούνται σε μια βελτίωση των. Μέσα από αυτή την βελτίωση, που πραγματοποιείται με μια διαμορφωτική αξιολόγηση και τη κλινική επιθεώρηση, ο εκπαιδευτικός οδηγείται σε επαγγελματική ανάπτυξη και σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Η παρατήρηση ως διαδικασία πραγματοποιείται με συγκεκριμένα εργαλεία που πρέπει να είναι έγκυρα, αξιόπιστα και πρακτικά και σε συγκεκριμένους τομείς της διδασκαλίας. Στη συγκεκριμένη παρατήρηση, εφαρμόστηκε το Διαμορφωτικό Σύστημα Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού (ΔΙΣΑΕ) βασισμένο στα πέντε στάδια της κλινικής επιθεώρησης των Sergiovanni και Starratt. Μέσα από την παρατήρηση διαφάνηκαν οι δυνατότητες και τα σημεία που χρήζουν βελτίωση για την υπό παρατήρηση εκπαιδευτικό. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν θετικό και καθησυχαστικό για την εκπαιδευτικό και για την παρατηρήτρια / ερευνήτρια.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΩΛΗ
Φιλόλογος, Βιβλιοθηκονόμος και Επιστήμονας της Πληροφόρησης