Η θεωρία κοινωνικοποίησης του Parsons στο πλαίσιο του δομολειτουργισμού


Δημοσιευμένα: Mar 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικοποίηση δομολειτουργισμός σχολείο επιλογή σύστημα
ΝΕΦΕΛΗ ΓΚΛΕΖΟΥ
Περίληψη

Πώς ο Parsons αναλύει την κοινωνικοποίηση και πώς η θεωρία του συνδέεται με την εκπαίδευση; Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του τρόπου με τον οποίο η θεωρία κοινωνικοποίησης του Parsons σχετίζεται με τη δομολειτουργική θεωρία του και τη συνακόλουθη ερμηνεία του κοινωνικού κόσμου. Η κοινωνικοποίηση εξετάζεται ως διαδικασία εσωτερίκευσης, διαφοροποίησης και μάθησης, δίνοντας έμφαση στις έννοιες του ρόλου, του συστήματος και των αναγκών του ατόμου. Εξετάζεται αναλυτικά το σχολείο και, ιδιαίτερα, η σχολική τάξη, ως φορέας κοινωνικοποίησης, καθώς ο Parsons υποστηρίζει ότι το σχολείο παίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία κοινωνικοποίησης του ατόμου. Παρουσιάζεται η διαδικασία της σχολικής κοινωνικοποίησης και η σχέση της με τη διαδικασία επιλογής. Τέλος, παρουσιάζεται η κριτική που έχει ασκηθεί στη θεωρία κοινωνικοποίησης του Parsons.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΝΕΦΕΛΗ ΓΚΛΕΖΟΥ
υποψήφια διδάκτορας