Ο ρόλος του παιχνιδιού στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών: Απόψεις εκπαιδευτικών και πρακτικές.


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
παιχνίδι ανάπτυξη μάθηση κοινωνικές δεξιότητες
ΜΑΡΙΚΑ ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗ
Περίληψη

Παρόλο που υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες σε άλλες χώρες για το παιχνίδι και τη συμβολή του στη μάθηση των παιδιών (Brewer, 2004, Broadhead, 2004, Degotardi, 2005, Wood, 2007), λίγη έρευνα έχει διεξαχθεί στην Ελλάδα για το πώς οι νηπιαγωγοί αντιλαμβάνονται το παιχνίδι σε σχέση με τη μάθηση και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Για αυτό το λόγο ο βασικός σκοπός της έρευνας είναι για να ερευνήσει την κατανόηση των δασκάλων προσχολικής αγωγής σχετικά με την αξία του παιχνιδιού στην μάθηση των παιδιών και να εξετάσει τις απόψεις τους σχετικά με την συνεισφορά του παιχνιδιού στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Η παρούσα έρευνα έχει στηριχθεί και σε βιβλιογραφική ανασκόπηση αλλά και σε 6 συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας οι οποίοι είχαν τάξεις με παιδιά ηλικίας 5-6. Η ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε τις θεματικές ενότητες, οι οποίες είναι : Ο ρόλος του δασκάλου στην τάξη, οι απόψεις εκπαιδευτικών για την αξία του παιχνιδιού, η σχέση παιχνιδιού και κοινωνικής ανάπτυξης,  οι τύποι παιχνιδιού που θεωρούν οι εκπαιδευτικοί ότι βοηθούν πιο πολύ στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τέλος οι τύποι παιχνιδιού που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη.
Συμπερασματικά, η αρχική υπόθεση για το αν το παιχνίδι βοηθάει τελικά τα παιδιά στην κοινωνική τους ανάπτυξη, επιβεβαιώθηκε μέσα από αυτή την έρευνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΜΑΡΙΚΑ ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗ
Τελειόφοιτη φοιτήτρια “Early Childhood Studies”, University of Derby