Ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στην προσχολική τάξη : απόψεις νηπιαγωγών και γονέων


Δημοσιευμένα: Mar 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (Η/Υ) προσχολική τάξη νηπιαγωγοί γονείς Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)
ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΝΟΥ
ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΧΑΡΙΤΑΚΗ
Περίληψη

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές αποτελούν πλέον ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης καθημερινής ζωής, όχι μόνο ως αυτόματα αντικείμενα, που συμβάλλουν στην διευκόλυνση της εργασίας, αλλά και ως εκπαιδευτικά εργαλεία (Prensky, 2001). Η εισαγωγή του υπολογιστή στο νηπιαγωγείο έχει ως σκοπό να εξοικειωθεί το παιδί με απλές βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έρθουν σε επαφή με διάφορες χρήσεις του, ως εποπτικό μέσο διδασκαλίας, ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας και έκφρασης στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων (ΔΕΠΠΣ, 2003). Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή της χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην προσχολική τάξη. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται απόψεις, γνώσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής καθώς και γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας επί του θέματος. Η παρούσα έρευνα υλοποιείται μέσω μικτής μεθοδολογικής προσέγγισης καθώς θα χρησιμοποιηθεί τόσο η ποιοτική, όσο και η ποσοτική μέθοδος, με σκοπό την πολύπλευρη διερεύνηση του ζητήματος. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε συνδυασμός χορήγησης ερωτηματολογίου (Χριστοδούλου-Γκλιάου & Γουργιώτου, 2009) σε 45 εκπαιδευτικούς και της ημιδομημένης συνέντευξης σε 15 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσω του ερωτηματολογίου και της ημιδομημένης συνέντευξης, φανερώνουν ότι η ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στην προσχολική τάξη λειτουργεί επιβοηθητικά όχι μόνο στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και στο περιεχόμενο της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, ιδιαιτέρως σημαντικό είναι το γεγονός ότι πολλοί εκ των συμμετεχόντων ισχυρίζονται ότι αδυνατούν να υποστηρίξουν τη χρήση του Η/Υ στην προσχολική τάξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η θεωρητική κατάρτιση για την ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στην προσχολική τάξη είναι επιτακτική ανάγκη.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΝΟΥ
Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας
ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΧΑΡΙΤΑΚΗ
Διδάκτορας Ειδικής Αγωγής Π.Τ.Δ.Ε Ε.Κ.Π.Α.