Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση του παιγνίου του τελεσιγράφου σε παιδιά: Πώς αναπτύσσεται η αντίληψη της δικαιοσύνης


Δημοσιευμένα: Μαρ 6, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Δικαιοσύνη Παίγνιο Τελεσιγράφου Διαπραγμάτευση
ΑΛΕΞΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ-ΠΑΣΤΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΝΤΖΗ
Περίληψη

Τα τυπικά οικονομικά μοντέλα της ανθρώπινης συμπεριφοράς υποθέτουν ότι οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν στη βάση του στενού ατομικού συμφέροντος και των αποτελεσμάτων που είναι ευνοϊκά για τους ίδιους. Ευρήματα από το χώρο της ψυχολογίας, όμως, υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι ενδιαφέρονται εξίσου για τα αποτελέσματα των άλλων. Η δικαιοσύνη μπορεί λοιπόν να αποτελεί γνώμονα στις αποφάσεις τους. Το δίλημμα ατομικού συμφέροντος-δικαιοσύνης ενυπάρχει στο ευρέως μελετημένο παίγνιο του τελεσιγράφου. Το ερώτημα που θα μας απασχολήσει είναι πώς αναπτύσσεται η αίσθηση της δικαιοσύνης έναντι του ατομικού συμφέροντος κατά τη διαδικασία της ανάπτυξης του παιδιού. Απαντήσεις θα δοθούν με βάση συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας κατά την οποία αναγνωρίστηκαν 35 άρθρα με δείγμα παιδιών στο παίγνιο του τελεσιγράφου και τη μετα-ανάλυση επιμέρους ευρημάτων. Τα αποτελέσματα θα συζητηθούν συνολικά σε σχέση με την κονσενσουαλιστική προσέγγιση (Arvanitis, 2015) στις διαπραγματεύσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΑΛΕΞΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Πάντειο Πανεπιστήμιο
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ-ΠΑΣΤΟΥ, Εθνικό και Καποστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εθνικό και Καποστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΝΤΖΗ, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Πάντειο Πανεπιστήμιο