Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικός επιμόρφωση δια βίου εκπαίδευση
Ευστάθιος Ανδρής
Περίληψη

Η ανάλυση των προσανατολισμών, των στόχων και των κατευθύνσεων της σύγχρονης ευρωπαϊκής και ελληνικής εκπαίδευσης, τόσο μέσα από τα θεσμικά κείμενα, όσο και από τη σχετική επιστημονική βιβλιογραφία, αναδεικνύει την καθοριστική συμβολή του εκπαιδευτικού στην ποιοτική υλοποίηση του παιδαγωγικού έργου με ουσιαστικές προεκτάσεις στην κοινωνική πολιτική και οικονομική ζωή. Σκοπός της παρούσας έρευνας υπήρξε η σκιαγράφηση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως παιδαγωγού, επιστήμονα, κρατικού υπαλλήλου, ενεργού κοινωνικού υποκειμένου και επαγγελματία και η ανάδειξη της σημασίας της επιμόρφωσης για τη συνεχή ενημέρωση του, με στόχο τη ποιοτική αναβάθμιση του παιδαγωγικού επιστημονικού και επαγγελματικούς του προφίλ. Η μελέτη του νομικού θεσμικού πλαισίου τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε ελληνικό επίπεδο και η αξιοποίηση επιλεγμένης ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας κατέτεινε στην αναγνώριση της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού ως έκφανσης της δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης που οδηγεί  στο συνεχή εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού με διττό στόχο. Αφενός τη βελτίωση των όρων ποιοτικής διεκπεραίωσης του έργου με αποφυγή διδακτικών αυτοματισμών και υπέρβαση παραδοσιακών εμπειρισμών και αφετέρου στην ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωσή του ώστε να απελευθερώνει τις δημιουργικές του δυνάμεις. Τα αποτελέσματα της έρευνα συγκλίνουν στην παραδοχή της βαρύνουσας σημασίας που αποκτά η επιμόρφωση για την ολόπλευρη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού ως παιδαγωγού, επιστήμονα και επαγγελματία που μπορεί να συμβάλει στη χειραφέτηση του ατόμου και την ανασυγκρότηση της κοινωνίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ευστάθιος Ανδρής

MA Φιλοσοφίας και Διοίκησης της Εκπαίδευσης