Διαφοροποίηση στρατηγικών διδασκαλίας ανάλογα με το περιεχόμενο στα μαθήματα των φυσικών επιστημών


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Κωνσταντίνος Στεφανίδης
Νικόλαος Στεφανίδης
Περίληψη

Υπάρχει πληθώρα εννοιών, σχετικά με τον σχεδιασμό και την οργάνωση της διδασκαλίας, στην Ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, όπως διδακτική μέθοδος, στρατηγική διδασκαλίας, μέθοδος διδασκαλίας κ.α.  Αν και υπάρχουν κάποιες διαφορές μεταξύ τους, η πληθώρα των όρων καθιστά δύσχρηστη την επιλογή στρατηγικών, για το σχεδιασμό και υλοποίηση της διδασκαλίας. Στην παρούσα  μελέτη προσπαθούμε να παρουσιάσουμε ένα σχήμα (μοντέλο), το οποίο θα βοηθήσει το σχολιασμό και το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας στα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Το σχήμα αυτό είναι ένας δισδιάστατος πίνακας. Η μία διάσταση αποτελείται από τους βασικούς πυλώνες περιεχομένου στα παραπάνω μαθήματα, που είναι: οι έννοιες (φαινόμενα, φυσικά μεγέθη, νόμοι, θεωρίες, ...). Η δεύτερη διάσταση περιλαμβάνει τα κριτήρια με τα οποία κατηγοριοποιούμε τις στρατηγικές διδασκαλίας, τα οποία είναι: η αλληλεπίδραση στην τάξη, η ροή της πληροφορίας και η εποπτεία που χρησιμοποιείται στη διδασκαλία. Το παραπάνω σχήμα θα διευκολύνει μια συζήτηση για τις στρατηγικές διδασκαλίας που πρέπει ή συνήθως χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία των μαθημάτων των φυσικών επιστημών για μαθητές με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, αδιακρίτως στη Β/θμια εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Συμπόσιο
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κωνσταντίνος Στεφανίδης
Σχολικός Σύμβουλος Πειραιά
Νικόλαος Στεφανίδης
Φοιτητής ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ