Διευθυντής και προώθηση μηχανισμών αυτοαξιολόγησης σε επίπεδο σχολικής μονάδας: Απόψεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχολεία της Δυτικής Αττικής.


Δημοσιευμένα: Νοε 24, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολική βελτίωση απόψεις εκπαιδευτικών ρόλος του διευθυντή
Γεώργιος Τσούνης
Βασιλική Τσούνη
Ιωάννης Αναστασόπουλος
Μαρία Γονίδου
Περίληψη

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα στην οποιαδήποτε βελτιωτική προσπάθεια των σχολικών οργανισμών. Δυστυχώς στην πατρίδα μας το ειδικό βάρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου δεν αναγνωρίστηκε ποτέ και η διαδικασία της αξιολόγησης εξαντλήθηκε στην ψήφιση νομοσχεδίων από την πολιτεία,τα οποία όμως ουδέποτε εφαρμόστηκαν καθώς πάντα προσέκρουαν σε συνδικαλιστικές και πολιτικοιδεολογικές  αντιδράσεις. Στο πλαίσιο αυτής της προβληματικής και με την αφορμή την υποχρεωτική εφαρμογή της  αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου πραγματοποιήσαμε ποσοτική έρευνα σε σχολεία πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής. Η έρευνα εστίασε το ενδιαφέρον της στην  διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την αυτοξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών έναντι της αυτοαξιολόγησης και ότι αναγνωρίζουν το διευθυντή ως το κατάλληλο άτομο για την εφαρμογή της, έχοντας όμως την κατάλληλη επισημονική κατάρτιση. Στα αποτελέσματα διαφαίνεται ο προβληματισμός των εκπαιδευτικών για τον αντίκτυπο της αυτοαξιολόγησης στο σχολικό κλίμα. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Γεώργιος Τσούνης
Med Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Βασιλική Τσούνη
Msc, Med Φιλόλογος
Ιωάννης Αναστασόπουλος
Msc, MTh, Θεολόγος
Μαρία Γονίδου
Msc, Ψυχολόγος