ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ-ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Ε΄ ΚΑΙ ΣΤ΄ ΤΑΞΕΩΝ: ΕΝΑ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Δημοσιευμένα: Απρ 27, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση προβλήματα γειτονιάς διαδίκτυο ασύγχρονη επικοινωνία ασύγχρονη συνεργατική μάθηση
Γεώργιος Μαλανδράκης
Ηλίας Καρασαββίδης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τρόπους αξιοποίησης της ασύγχρονης
επικοινωνίας για την ευαισθητοποίηση μαθητών δημοτικού σχολείου σχετικά με το
περιβάλλον. Ειδικότερα, περιγράφεται ένα πρόγραμμα ασύγχρονης επικοινωνίας
μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης με θέμα τα προβλήματα της γειτονιάς τους. 140 μαθητές από
έξι τμήματα δύο σχολείων Ρεθύμνου και Θεσσαλονίκης συμμετέχουν στο πρόγραμμα
διάρκειας εννέα μηνών, το οποίο λαμβάνει χώρα στα πλαίσια της διδασκαλίας του
μαθήματος της Πληροφορικής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις κύριες
δραστηριότητες: (α) συγγραφή γράμματος προς τον Δήμαρχο με θέμα τα προβλήματα της
γειτονιάς, (β) διεξαγωγή μικρής κλίμακας έρευνας επισκόπησης, και (γ) παρουσίαση των
γραμμάτων και των αποτελεσμάτων της έρευνας στο Δήμαρχο. Οι μαθητές στα δύο
σχολεία είναι χωρισμένοι σε ομάδες οι οποίες συζητούν διάφορες όψεις που σχετίζονται
με τα προβλήματα της γειτονιάς τους. Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται για την υποστήριξη
της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων ομάδων, τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας όσο
και σε επίπεδο ανταλλαγής αρχείων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles