EΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ-ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ


Δημοσιευμένα: Απρ 27, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Ανοιχτό πρόβλημα μοντελοποίηση μικρόκοσμος εικασία δυναμική γεωμετρία Geometer’s Sketchpad Interactive Physics
Ειρήνη Μπιζά
Βασίλης Τσίτσος
Περίληψη

Στην εργασία αυτή περιγράφουμε το σχεδιασμό μιας δραστηριότητας που έχει ως
θέμα ένα γεωμετρικό πρόβλημα μεγίστου-ελαχίστου. Στην παρουσίαση που ακολουθεί
δίνουμε έμφαση στα σημεία δυσκολίας που προκύπτουν από την ανάγκη να εμπλέξουμε
ενεργητικά τους μαθητές μας στην διαδικασία επίλυσης του προβλήματος.
Ο στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά δεν λειτουργούν
αποσπασματικά και κατακερματισμένα αλλά έχουν συνέχεια, δομή, συνάφεια και
συνδέονται με τις άλλες επιστήμες. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε κατάλληλα πλαίσια
εργασίας επανατοποθετώντας το πρόβλημα σε περιβάλλοντα άλλοτε δυναμικής
γεωμετρίας (Geometer’s Sketchpad) και άλλοτε μοντελοποίησης (Interactive Physics).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles