ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ∆Ι∆ΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ


Δημοσιευμένα: Απρ 27, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικό λογισµικό HyperStudio σχεδιασµός πολυµεσικών εφαρµογών λογισµικό γεωµετρίας
Σωτήρης Μαρκάδας
Θεοδώρα Τελλίδου
Περίληψη

Στα πλαίσια της εφαρµογής και χρήσης πολυµέσων στην εκπαίδευση ως
διδακτικών εργαλείων, προτείνεται ένα εκπαιδευτικό λογισµικό µέσα από µία
πολυµεσική εφαρµογή (HyperStudio), µε αποδέκτες κυρίως µαθητές της Ε'
∆ηµοτικού, και θέµα τα κύρια στοιχεία ενός τριγώνου και τη διάκριση τριγώνων ως
προς τις γωνίες τους και τις πλευρές τους.
Ο σχεδιασµός και υλοποίηση της πολυµεσικής εφαρµογής, προσανατολίζεται
σε ορισµένους βασικούς άξονες, οι οποίοι αφορούν κυρίως τον τρόπο
αλληλεπίδρασης µε τον εκπαιδευόµενο, την ανάπτυξη του σεναρίου το οποίο θα έχει
µια κατασκευαστική δοµή και τον τρόπο αξιολόγησης. Ιδιαίτερη προσοχή συνίσταται
κατά την ανάπτυξη του λογισµικού ως προς την ευκολία χρήσης από τους µαθητές
και τη δόµησή του µε τρόπο που να επιτρέπει την αυτόνοµη χρήση του µε όσο το
δυνατόν λιγότερη παρέµβαση των δασκάλων, προωθώντας ταυτόχρονα την
αλληλεπιδραστική προσέγγιση των διδακτικών ενοτήτων, µε συνεργατική και
οµαδοκεντρική εργασία (οµάδες µε τρεις µαθητές-τριες). Τόσο το ίδιο το πρόγραµµα
όσο και ο τρόπος διαχείρισής του επιδιώκει να δηµιουργηθεί ένα περιβάλλον
µάθησης ευχάριστο και εποικοδοµητικό, στο οποίο συµβάλλει και η προσπάθεια να
ληφθεί υπόψη το υπόβαθρο των προηγούµενων γνώσεων, βάση των οποίων θα
οικοδοµηθεί η νέα γνώση και οι νέες δεξιότητες.
Οι πολυµεσικοί πόροι που χρησιµοποιήθηκαν είναι, κείµενα, εικόνες, clipart,
ηχητικές εκφωνήσεις, γραφικά διδακτικών δραστηριοτήτων από το ∆ιαδίκτυο,
εικόνες και σχήµατα από βιβλία µαθηµατικών, φόντα και ήχοι από το πρόγραµµα
υλοποίησης της εφαρµογής, µικρά animation.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles