ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΟΥ Ο∆ΗΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ∆Ι∆ΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ∆ΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ∆ΗΜΟΤΙΚΟΥ


Δημοσιευμένα: Απρ 27, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Δύναμη πρωτοβάθμια εκπαίδευση Νέες Τεχνολογίες Πληροφόρησης
Λαμπρινή Παπατσίμπα
Παναγιώτης Δημητριάδης
Αγνή Παύλου
Μιχάλης Σκαλοχωρίτης
Γ.Θ. Καλκάνης
Περίληψη

Σύμφωνα με συμπεράσματα εκπαιδευτικών ερευνών τόσο οι προεπιστημονικές όσο και οι εναλλακτικές ιδέες των αρχαρίων που αφορούν την έννοια της δύναμης και τη σχέση δύναμης και κίνησης διαμορφώνονται γύρω από μια κεντρική αντίληψη: “Η δύ-ναμη είναι ιδιότητα των σωμάτων”. Προϋπόθεση για την επίτευξη της εννοιολογικής αλλαγής αναφορικά με την έννοια της δύναμης είναι η αντιμετώπιση της παραπάνω α-ντίληψης. Ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ότι είναι η εξοι-κείωση του μαθητή με την άποψη ότι η δύναμη είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται για την περιγραφή φυσικών φαινομένων και θα είναι αποτελεσματικότερη αν αυτή επιχειρη-θεί σε μικρότερες ηλικίες.
Προς αυτή την κατεύθυνση η ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών Πληροφόρησης στη διδακτική διαδικασία θα βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία κατάλληλου μαθησια-κού περιβάλλοντος, με τη βοήθεια του οποίου ο μαθητής θα οικοδομήσει τη νέα γνώση. Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Πληροφόρησης αποτέλεσε κεντρικό στοιχείο στη διδακτική μας παρέμβαση. Το εκπαιδευτικό λογισμικό που αναπτύξαμε βασιζόταν σε«πολυμεσικά» φύλλα εργασίας και είχε ως γενικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να οικοδομήσει λύσεις σε πιθανά προβλήματα διδασκαλίας, σε σχέση με το συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles