Παραγωγή αντιγράφων αρχαίων μαρμάρινων γλυπτών με τρισδιάστατη σάρωση και αυτόματη μηχανική αντιγραφή: η μετάβαση από τις παραδοσιακές στις σύγχρονες τεχνικές αντιγραφής αρχαιοτήτων


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου "Συντηρητές σε Ψηφιακό Περιβάλλον"
Δημοσιευμένα: Ιουλ 30, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
συντήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς ψηφιακή τεκμηρίωση τεκμηρίωση συλλογών παραγωγή αντίγραφου
Δ. Καρολίδης
Περίληψη

H παραγωγή αντιγράφων αρχαίων μνημείων αποτελεί πρακτική που εφαρμόζεται σε φορείς διοίκησης πολιτιστικής κληρονομιάς εδώ και πολλές δεκαετίες. Ολόκληρα λίθινα γλυπτά ή τμήματα αυτών αναπαράγονται με σκοπό την έκθεσή τους σε μουσεία ή αρχαιολογικούς χώρους, την αντικατάσταση φθαρμένων αυθεντικών μνημείων, για εκπαιδευτικούς σκοπούς αλλά ακόμα και για την εμπορική εκμετάλλευσή τους σε πωλητήρια φορέων διοίκησης πολιτιστικών αγαθών.


Σε αυτήν την εργασία παρουσιάζεται η μετάβαση από τις παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής αντιγράφων αρχαίων μαρμάρινων γλυπτών στις σύγχρονες. Για την ακρίβεια, συζητείται η παραγωγή αντιγράφων λίθινων μνημείων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (ΑΜΘ) ως μια ολιστική προσέγγιση για την κατανόηση της συλλογής λίθινων του μουσείου, η οποία περιλαμβάνει τη μελέτη, τεκμηρίωση και κατανόηση της συλλογής των γλυπτών του μουσείου, την διερεύνηση και αξιολόγηση των διαθέσιμων μεθόδων και πρακτικών παραγωγής αντιγράφων, και τέλος τη μετάβαση, υιοθέτηση και εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων για την παραγωγή αντιγράφων αρχαίων μαρμάρινων γλυπτών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Proceedings of the Conference
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Δ. Καρολίδης, Τμήμα Συντήρησης, Χημικών και Φυσικών Ερευνών και Αρχαιομετρίας, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια ασχολείται με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Έχοντας την επιστήμη της συντήρησης ως βασικό εκπαιδευτικό εφόδιο, εξειδικεύτηκε στις καλές και εφαρμοσμένες τέχνες αλλά και στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, σε ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και της Ευρώπης. Το ενδιαφέρον του για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς τον οδήγησε στη διαχείριση και την ανάδειξη συλλογών˙ η διοργάνωση εκθέσεων είναι αυτό που τον συναρπάζει.