Η μέθοδος της χρήσης έργων τέχνης στην εκπαίδευση ενηλίκων: Μια μελέτη περίπτωσης για τη διδασκαλία της επίδρασης των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην προστασία του περιβάλλοντος


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση ενηλίκων προστασία του περιβάλλοντος μέθοδος της τέχνης καταιγισμός ιδεών
Δημήτριος Λιόβας
Σοφία Δέγγλερη
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αφορά στην παρουσίαση μίας καλής πρακτικής μέσα από ένα σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία του θέματος «Προστασία του περιβάλοντος» αξιοποιώντας τη μέθοδο της Τέχνης. Το διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων στοχεύοντας στην κατανόηση των αλληλεπιδράσεων ανθρώπου – περιβάλλοντος, στην κριτική προσέγγιση του θέματος, στην ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και σχέσεων συνεργασίας καθώς και στην αξιοποίηση του Η/Υ και του διαδικτύου. Περιλαμβάνει 3 ενότητες των 10 διδακτικών ωρών η κάθε μία και η μέθοδος της Τέχνης εφαρμόζεται στην δεύτερη ενότητα περιλαμβάνοντας έξι στάδια. Για τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών χρησιμοποιούνται οι τεχνικές της συνέντευξης, του ερωτηματολογίου και της ανάλυσης περιεχομένου.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β