Προσεγγίσεις και Εμπειρίες Μάθησης από την Πρόσωπο-με-Πρόσωπο και τη Διαδικτυακή Επικοινωνία στο Πλαίσιο ενός εξ Αποστάσεως Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνία διαδικτυακές συζητήσεις προσεγγίσεις μάθησης εμπειρίες μάθησης
Χαράλαμπος Μουζάκης
Αγορίτσα Γόγουλου
Περίληψη
Η εργασία αυτή εστιάζει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευόμενων ως προς την επικοινωνία τους με τον εκπαιδευτή και τους άλλους εκπαιδευόμενους στο πλαίσιο ενός προγράμματος διά βίου μάθησης που υλοποιείται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευόμενοι προσέγγισαν τη μαθησιακή διαδικασία και οι εμπειρίες μάθησης που θεωρούν ότι απέκτησαν βασίζονται στις απαντήσεις που έδωσαν στις ανοικτές ερωτήσεις ενός ερωτηματολογίου. Η ανάλυση και ερμηνεία των ερευνητικών δεδομένων ακολούθησε τις αρχές της φαινομενολογικής ερευνητικής προσέγγισης. Από τις κατηγορίες απαντήσεων που προέκυψαν φαίνεται ότι η πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνία συμβάλλει στην υιοθέτηση βαθιών προσεγγίσεων και συνεκτικών εμπειριών μάθησης καθώς επιτρέπει την άμεση ανταλλαγή απόψεων και τη δημιουργία θετικού μαθησιακού κλίματος, ενώ η συμβολή των διαδικτυακών συζητήσεων περιορίζεται στην αποσαφήνιση θεμάτων που προκύπτουν από τη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού και την εκπόνηση των εργασιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα