Συναισθήματα των φοιτητών κατά την έναρξη σπουδών και σταδιοδρομίας στις Βιοεπιστήμες: Η περίπτωση του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Μετάβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαγγελματική ανάπτυξη συναισθηματική ανάπτυξη
Κατερίνα Κεδράκα
Χρήστος Καλτσίδης
Κωνσταντίνα Φαλάγγα
Περίληψη

Η είσοδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συνιστά μια σημαντική μετάβαση στην πορεία ζωής των νέων ατόμων και μπορεί να προσεγγιστεί ως η πραγμάτωση της πρώτης καθοριστικής απόφασης για συνέχιση της εκπαίδευσης και αρχή στην πορεία της σταδιοδρομίας τους. Η παρούσα έρευνα εστιάζεται στα συναισθήματα των φοιτητών του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκριτείου  Πανεπιστημίου Θράκης κατά την έναρξη των σπουδών τους. Αντικείμενο ενδιαφέροντος αποτελούν η ποικιλία των συναισθημάτων των φοιτητών και οι παράγοντες που πιθανόν σχετίζονται με αυτήν. Η έρευνα επισκόπησης πραγματοποιήθηκε με χορήγηση ερωτηματολογίου στο σύνολο των εγγεγραμμένων πρωτοετών φοιτητών του Τμήματος για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι περισσότεροι φοιτητές βιώνουν θετικά συναισθήματα, με εξαίρεση την εμφάνιση άγχους. Τα συναισθήματα των φοιτητών φαίνεται να σχετίζονται με το φύλο, τη σειρά δήλωσης του Τμήματος στο μηχανογραφικό τους δελτίο και τη γνώμη των γονέων τους σχετικά με τις σπουδές στο συγκεκριμένο Τμήμα. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν θεωρητική και πρακτική σημαντικότητα για όσους ενδιαφέρονται για την διευκόλυνση των νέων ατόμων στη μετάβασή τους στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κατερίνα Κεδράκα
Επικ. Καθηγήτρια Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Χρήστος Καλτσίδης
Εκπαιδευτικός
Κωνσταντίνα Φαλάγγα
Ψυχολόγος