Έμφυλες αναπαραστάσεις στα σχολικά εγχειρίδια: μια ανθρωπολογική προσέγγιση


Δημοσιευμένα: May 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
φύλο βιβλίο σχολείο εκπαιδευτικός μαθητής
Μαρία Κάλφα
Περίληψη

Στο πλαίσιο αυτού του συνεδρίου, επιχείρησα  να  προσεγγίσω τις έμφυλες αναπαραστάσεις των σχολικών εγχειριδίων και πως αυτές δημιουργούν πρότυπα για το εκάστοτε  φύλο σε συνάρτηση με διάφορες συνιστώσες όπως το επάγγελμα, τις υποχρεώσεις κ.λπ. Το σχολικό περιβάλλον που θα μπορούσε να θεωρηθεί  ουδέτερο ως προς σεξιστικά πρότυπα και τις  διακρίσεις, δεν τα καταφέρνει, αν αναρωτηθεί κανείς ότι οι εικόνες των βιβλίων αναπαράγουν τις ήδη υφιστάμενες ‘διαφορές’. Η ευαισθητοποίηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών απέναντι σε θέματα φύλου και η επανανοηματοδότηση των υφιστάμενων αντιλήψεων δύναται να ενεργοποιηθεί με την ευρύτερη μεταβολή παρωχημένων απόψεων και πρακτικών που αντανακλώνται τόσο στον προφορικό και γραπτό λόγο, όσο και στις αναπαραστάσεις (των φύλων εν προκειμένω) στα σχολικά εγχειρίδια.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Μαρία Κάλφα

Κοινωνική Ανθρωπολόγος

Gender Studies (MSc)