Συμβουλευτική γονέων παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μελέτη περίπτωσης σε Σχολική Μονάδα της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
συμβουλευτική επικοινωνία γονεϊκή συμμετοχή επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Αναστασία Γκιόκα
Ελευθερία Σάλμοντ
Περίληψη

Η συνεργασία του σχολείου με τις οικογένειες είναι ζωτικής σημασίας στην εκπαίδευση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Οι δύο θεσμοί οφείλουν να βρεθούν σε δημιουργική αλληλεπίδραση, ώστε να είναι η συνεργασία τους αποτελεσματική για την κοινωνικοποίηση του παιδιού. Ωστόσο ποικίλα εμπόδια μπορούν να προέλθουν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη που οφείλονται στις διαφορετικές στάσεις και προσδοκίες και στα κοινωνικά πρότυπα που προβάλουν οι δύο φορείς. Η εμπειρία στην  Ελλάδα δείχνει ότι η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς. Ένας από τους λόγους είναι και ο τρόπος που αυτή γίνεται. Προκύπτει ως αναγκαιότητα η κατάρτιση των εκπαιδευτικών με επιστημονική γνώση και διαμορφωμένη προσωπική θεωρία, με εκπαιδευτικές αρχές και πρακτικές που προσδιορίζουν την εκπαιδευτική πράξη. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να μελετήσει το πλαίσιο συνεργασίας-στήριξης από τον εκπαιδευτικό, γονέων παιδιού με Μαθησιακές Δυσκολίες. Η βασική υπόθεση διερευνά τη συμβολή της  Συμβουλευτικής Γονέων στην υποστήριξη του μαθητή στο μάθημα της Γλώσσας. Η έρευνα διεξάγεται στο πεδίο της Συμβουλευτικής Γονέων και η μεθοδολογία μας βασίζεται στη μελέτη περίπτωσης μαθητή της Ε΄ Δημοτικού και στη διερεύνηση εφαρμογής προγράμματος Συμβουλευτικής με έμφαση το μάθημα της Γλώσσας. Με βάση τον παραπάνω προβληματισμό στα αποτελέσματα σημειώσαμε ότι η ποιοτική συνεργασία σχολείου και οικογένειας υποστηρίζει το μαθητή στην προσπάθειά του αυτή στο δημοτικό σχολείο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αναστασία Γκιόκα

Msc Συμβ/κής-Λογοθεραπείας

Ελευθερία Σάλμοντ
ΕΚΠΑ-ΔΠΘ